World Sailing Conference

Στο Πουέρτο Βαγιάρτα του Μεξικό έγινε φέτος το ετήσιο συνέδριο της διεθνούς ιστιοπλοϊκής ομοσπονδίας World Sailing.

Από τις 4 μέχρι τις 9 Νοεμβρίου, οι διαφορές επιτροπές συζήτησαν περίπου 200 προτάσεις για αλλαγές σε ένα πλήθος θεμάτων και έκαναν τις προτάσεις τους. Στις 11 και 12 Νοεμβρίου η διοικούσα επιτροπή έλαβε τις τελικές αποφάσεις, οι οποίες έλαβαν την τελική έγκριση από τη γενική συνέλευση στις 12 Νοεμβρίου.
Το μήνυμα του φετινού συνεδρίου ήταν ‘Uniting Our Sport’, ενώνοντας το άθλημά μας. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο και πρωταγωνιστούσε σε όλες τις λειτουργίες του συνεδρίου ενώ διοργανώθηκαν δύο παρουσιάσεις – συζητήσεις με στόχο να επικοινωνήσουν την ιδέα και να συλλέξουν απόψεις. Η πρώτη είχε σχέση με την προσέλκυση γυναικών στο άθλημα και η δεύτερη με τη βιωσιμότητα του αθλήματος.
Πολλά τα θέματα που συζητήθηκαν φέτος, καλύπτοντας μια πληθώρα θεμάτων και εκφράσεων του αθλήματος. Λήφθηκαν αποφάσεις όχι μόνο σχετικά με τους Ολυμπιακούς Αγώνες αλλά και με την ανοιχτή θάλασσα, την παρα-ιστιοπλοΐα και τους κανόνες αγώνων ιστιοπλοΐας οι οποίες επηρεάζουν ιστιοπλόους από τα φυτώρια μέχρι την ελίτ του αθλήματος.
Επιπλέον, το άθλημα τώρα επεκτείνεται και επίσημα στον κυβερνοχώρο, με την επαναστατική καθιέρωση των eSailing World Championships.
Το ετήσιο συνέδριο του 2018 θα γίνει στη Σαρασότα των ΗΠΑ την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου ενώ το συνέδριο του 2019 θα γίνει στις Βερμούδες.

Ανοιχτή Θάλασσα
Το GC32 και το Club Swan 50 εγκρίθηκαν ως διεθνείς κλάσεις. Από τις 116 διεθνείς κλάσεις, περισσότερες από 40 είναι κλάσεις σκαφών ανοιχτής θαλάσσης. Για να αναγνωρισθεί αυτή η μορφή ιστιοπλοϊκών αγώνων, καθιερώνεται ο θεσμός του Champion of Champions. Η διοργάνωση θα δέχεται τους παγκόσμιους πρωταθλητές από όλες τις κλάσεις σκαφών με σταθερή καρίνα με στόχο να προβάλει τα σκάφη με σταθερή καρίνα και να αναδείξει τη διαδρομή από τους τοπικούς αγώνες στα πρωταθλήματα των κλάσεων και στη διοργάνωση του Champion of Champions.
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης καθιερώνεται και θα περιλαμβάνει τα καλύτερα αποτελέσματα από το κοινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ORC/IRC καθώς και ένα ξεχωριστό σκέλος μεγάλης απόστασης που θα επιλεγεί από υπάρχοντες μεγάλους αγώνες ανοιχτής θάλασσας. Το σύστημα βαθμολογίας θα καθοριστεί μεταξύ του RORC και του ORC και έπαθλα θα αφορά πληρώματα και όχι σκάφη, επιτρέποντας την ενοικίαση σκαφών.
Τέλος, καθιερώνεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ανοιχτής Θάλασσας One Design το οποίο θα διεξάγεται με στόχο να προωθηθεί και να ενισχυθεί το προφίλ των αγώνων ανοιχτής θάλασσας το οποίο αντιπροσωπεύει μια μεγάλη μερίδα του ιστιοπλοϊκού κόσμου. Η επιλογή του τόπου, του χρόνου και του τύπου σκάφους που θα χρησιμοποιηθεί θα αποφασιστούν από το διοικητικό συμβούλιο της World Sailing σε συνεργασία με την επιτροπή ανοιχτής θάλασσας.

Παρα-ιστιοπλοΐα
Αποφασίστηκαν οι τύποι σκαφών και οι μορφές αγώνων για το 2018 με στόχο να μπορούν να συμμετέχουν αθλητές με μεγάλο ποσοστό αναπηρίας, να αυξηθούν οι συμμετέχουσες χώρες και να ενισχυθεί η ελκυστικότητα προς τα ΜΜΕ.

  • Single Person Keelboat (Technical) – ανοιχτό – 2.4 Norling OD – fleet racing με Medal Race
  • Single Person Keelboat (Non-Technical) – Ανδρών – Hansa 303 – Short course fleet racing, supplied boat με Medal Race
  • Single Person Keelboat (Non-Technical) – Γυναικών – Hansa 303 – Short course fleet racing, supplied boat με Medal Race
  •  Two Person Keelboat – ανοιχτό – RS Venture Connect – Short course fleet racing, supplied boat με late stage knockouts.

Ο νικητής του τελευταίου αγώνα θα είναι ο μεγάλος νικητής του πρωταθλήματος.
Για να ενισχυθεί η παρα-ιστιοπλοΐα, στη μάχη για την επανένταξη στο πρόγραμμα των Παρα-Ολυμπιακών Αγώνων, η Επιτροπή Αθλητών η οποία ανέκαθεν αποτελούντο από αθλητές που έχουν συμμετάσχει στους Ολυμπιακούς Αγώνες, πλέον θα περιλαμβάνει και έναν εκπρόσωπο της παρα-ιστιοπλοΐας, καθώς πολλά από τα θέματα που απασχολούν την επιτροπή επηρεάζουν και τους παρα-ιστιοπλόους. Ο εκπρόσωπος θα εκλεγεί από τους παρα-ιστιοπλόους που συμμετείχαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2017 και στους Παρα-ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο το 2016.
Επιπλέον, από το 2022 το παγκόσμιο πρωτάθλημα παρα-ιστιοπλοΐας θα διεξάγεται μαζί με το παγκόσμιο πρωτάθλημα ιστιοπλοΐας.

Ολυμπιακοί Αγώνες 2020
Λίγες οι αλλαγές και μεγάλη ανησυχία, καθώς η ιστιοπλοΐα έχασε 30 θέσεις αθλητών στο Τόκιο σε σχέση με το Ρίο και αυτό εκτιμάται πως οφείλεται στη μορφή των αγώνων.
Τα 470 ανδρών και γυναικών, τα Finn, τα Nacra 17, τα Laser και τα Laser Radial θα τρέξουν μια προκριματική σειρά αγώνων με medal race, όπως και στις προηγούμενες τρεις ολυμπιακές διοργανώσεις. Μικρή αλλαγή για τα RS:X ανδρών και γυναικών, για τα οποία, αν οι συνθήκες το επιτρέπουν θα έχουν εκκίνηση και τερματισμό σε πλαγιοδρομία.
Αν και η επιτροπή διοργανώσεων πρότεινε μια αλλαγή γιατα 49er και 49er FX, η διοικούσα επιτροπή καταψήφισε την πρόταση οπότε και αυτές οι κλάσεις μένουν στα ίδια.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Aarhus το 2018 θα είναι ο κύριος αγώνας πρόκρισης. Θέσεις θα είναι διαθέσιμες επίσης στα Asian Games 2018, Pan-Am Games 2019 και στα παγκόσμια πρωταθλήματα του 2019 ενώ οι τελευταίες θέσεις θα κριθούν σε ηπειρωτικά πρωταθλήματα.

Έλληνες στο Μεξικό
Άννα Ανδρεάδη – Μέλος Regional Games Committee
Γιώργος Ανδρεάδης – Εκπρόσωπος International Maxi Association
Δημήτρης Δήμου – Μέλος Race Officials Committee και εκπρόσωπος της Ελλάδας στη γενική συνέλευση
Ελένη Ματζαρίδου – Μέλος International Regulations Commission
Σοφία Μπεκατώρου – Αντιπρόεδρος Athletes Commission
Μαρίνα Ψυχογυιού – Μέλος Race Management Sub-Committee και Racing Rules Committee

Βραβεία WORLD SAILING
Από φέτος, η κλασική εκδήλωση των βραβείων για τους καλύτερους ιστιοπλόους της χρονιάς διευρύνθηκε και πλέον η βραδιά περιλαμβάνει και τα τρία βραβεία που απονέμονται από την World Sailing. Μία από τους δύο παρουσιαστές της βραδιάς ήταν η Σοφία Μπεκατώρου, η οποία έχει στο παρελθόν βραβευθεί με το ίδιο βραβείο και μπορούσε να καταλάβει καλύτερα από τον καθένα πως ένιωθαν οι υποψήφιοι.
Νικήτρια του βραβείου φέτος ήταν η Marit Bouwmeester από την Ολλανδία. Η χρυσή Ολυμπιονίκης του Ρίο στα Laser Radial, αφού κέρδισε και τον τελικό του World Cup Series Final στη Μελβούρνη τραυματίστηκε και δεν κατάφερε να αγωνιστεί τους πρώτες μήνες του 2017. Κατάφερε να επιστρέψει στη θάλασσα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που έγινε στο ‘σπιτι’ της, στο Medemblik της Ολανδίας με εμφατικό τρόπο κερδίζοντας το τρίτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας της και δύο μήνες αργότερα κέρδισε το πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα καταφέρνοντας να έχει στην κατοχή της και τους τρεις τίτλους ταυτόχρονα.
Μετά την απονομή του βραβείου δήλωσε: ‘Είμαι απλά ένα κορίτσι από το Friesland στη βόρεια Ολλανδία. Είχα πάντα μεγάλα όνειρα και δεν ήθελα απλά να πάω στους Ολυμπιακούς, ήθελα να κερδίσω το χρυσό μετάλλιο και να κυριαρχήσω στον χώρο της ιστιοπλοΐας, να είμαι η καλύτερη που υπάρχει. Πολλοί γελούσαν μαζί μου, δεν ήμουν καν στους καλύτερους 20 εκείνο τον καιρό. Όμως αν αγαπάς αυτό που κάνεις και εργαστείς σκληρά μπορείς να πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλω να στείλω στους νέους και στους μεγαλύτερους, να ακολουθούν τα όνειρά τους!’
Στους άνδρες όπως ήταν αναμενόμενο το βραβείο κέρδισε ο Νεοζηλανδός Peter Burling ο οποίος εξακολουθεί να γοητεύει όσους τον παρακολουθούν να αγωνίζεται. Μόλις 26 ετών, έχει καταφέρει διακρίσεις που πολλοί λίγοι καταφέρνουν να επιτύχουν.
Κατά τη διάρκεια του 35ου America’s Cup ήταν η προσωποποίηση της ψυχραιμίας, της ηρεμίας και της συγκέντρωσης, στο τιμόνι του Emirates Team New Zealand. Με το βάρος των προσδοκιών μιας χώρας στους ώμους του ο Burling δεν εμφανίστηκε ποτέ αγχωμένος και ακόμη και το τουμπάρισμα του σκάφους του δεν τον κλόνισε και κέρδισε με αγώνες 7 – 1 το παλαιότερο αθλητικό τρόπαιο. Ο Burling δεν παραβρέθηκε στην απονομή καθώς αγωνίζεται στο Volvo Ocean Race με το σκάφος Brunel.
Οι υπόλοιποι υποψήφιοι για τα βραβεία ήταν στις γυναίκες οι Martine Grael και Kahena Kunze (Βραζιλία), Sarah-Quita Offringa (Αρούμπα) και Tara Pacheco (Ισπανία) ενώ στους άνδρες οι Glenn Ashby (Αυστραλία), Thomas Coville (Γαλλία) και Armel Le Cleac’h (Γαλλία)
Το βραβείο Beppe Croce για εξαιρετική εθελοντική προσφορά στο άθλημα απονεμήθηκε στον Carlo Crocce, πρόεδρο της World Sailing την περίοδο 2013-2016 ενώ το President’s Trophy που αναγνωρίζει την εργασία για την εξέλιξη της ιστιοπλοΐας απονεμήθηκε στον Stan Honey

BALANCING THE BOAT
‘Balancing the boat’ που σημαίνει ‘ισορροπώντας το σκάφος’ ήταν ο τίτλος της πρώτης παρουσίασης – συζήτησης στο Μεξικό. Στόχος ήταν να παρουσιαστούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες που ασχολούνται με την ιστιοπλοΐα σε διάφορα επίπεδα και να αναζητήσει τρόπο να γίνεται η διαδικασία ένταξής τους πιο ομαλή. Η Σοφία Μπεκατώρου ήταν μία από τους κεντρικούς εισηγητές και συγκίνησε το κοινό μοιραζόμενη την προσωπική της ιστορία και τις αντιξοότητες που συνάντησε στην επιτυχημένη καριέρα της.
Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή έχει ζητήσει απόλυτη εξίσωση του αριθμού των αθλητών από κάθε φύλο ξεκινώντας από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο το 2020 ενώ από το 2024 θα πρέπει να υπάρχει εξίσωση και των διαθέσιμων μεταλλίων για κάθε φύλλο. Είναι σημαντικό αυτή η εξίσωση στο σημαντικότερο αθλητικό γεγονός να συνοδεύεται με εξίσωση στη βάση του αθλήματος. Θα πρέπει σε όλον τον κόσμο οι όμιλοι και οι εθνικές ομοσπονδίες να εργαστούν ώστε το άθλημα να είναι ελκυστικό και προσβάσιμο και στα δύο φύλλα και ενδεχομένως θα πρέπει να υπάρξουν ενέργειες, διαφορετικές σε κάθε χώρα ανάλογα με την κουλτούρα αλλά προς την ίδια κατεύθυνση: να ξεκινούν και να παραμένουν στο άθλημα κορίτσια και αγόρια σε ίσα ποσοστά.

SUSTAINABILITY 2030
Η δεύτερη παρουσίαση – συζήτηση είχε σχέση με τη βιωσιμότητα του αθλήματος και παρουσιάστηκε το πρόγραμμα της World Sailing με ορίζοντα το 2030. Τόσο η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή όσο και ο οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, έχουν υιοθετήσει στρατηγικές βιωσιμότητας και είναι φυσικό η World Sailing να συστρατεύεται με αυτόν τον στόχο, τόσο επειδή το άθλημά μας γίνεται στη θάλασσα την οποία πρέπει να διατηρήσουμε ζωντανή, όσο και επειδή απευθύνεται σε ένα πολύ ευρύ κοινό που ασχολείται με το άθλημα μέσω ενός τεράστιου εύρους εκφράσεών του.
Το πρόγραμμα, το οποίο ονομάζεται Sustainability 2030, περιλαμβάνει μια σειρά στόχων και προκλήσεων για το άθλημα σχετικά με τεχνικές προδιαγραφές, διοργανώσεις, εγκαταστάσεις και υπηρεσίες, μέλη και προσέλκυση νέων συμμετοχών. Με τη δημοσίευση του προγράμματος ξεκινά μία τετράμηνη περίοδος κατά την οποία θα συλλέγουν διάφορες απόψεις και ιδέες, με στόχο το πρόγραμμα να οριστικοποιηθεί τον προσεχή Μάιο.
Οι στόχοι του προγράμματος συνοπτικά είναι οι εξής:

  • Καθιέρωση μιας συνεπούς προσέγγισης για τη βιωσιμότητα του αθλήματος, με βέλτιστες πρακτικές, πρότυπα και στόχους εστιάζοντας στις διοργανώσεις, τις εγκαταστάσεις και τις υποδομές.
  • Μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και προώθηση της ιδέας της ενεργειακής αποδοτικότητας σε όλες τις εκφράσεις του αθλήματος.
  • Σεβασμός στη συμβολή της υγείας και της βιοποικιλότητας του οικοσυστήματος.
  • Προώθηση της διαφορετικότητας, της προσβασιμότητας και της ισότητας των δύο φύλλων σύμφωνα με τους στόχους της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για το 2020.
  • Εξασφάλιση ότι η βιωσιμότητα ενσωματώνεται στη διδασκαλία της ιστιοπλοΐας μέσω πλαισίων διδασκαλίας και καθοδήγησης.
  • Προώθηση μιας κουλτούρας βιωσιμότητας  μέσω της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών και την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τη βιωσιμότητα σε όλα τις εθνικές ομοσπονδίες, τις διοργανώσεις, τις εγκαταστάσεις και τις συνδεδεμένες βιομηχανίες.
  • Καθορισμός τεχνικών προτύπων έως το 2030 για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας με επίκεντρο το τέλος της ζωής των συνθετικών υλικών και της τεχνολογίας κινητήρων και ενέργειας.
  • Να υιοθετήσουμε μια επιστημονική προσέγγιση βασισμένη στην έρευνα για να κατανοήσουμε τον αντίκτυπό μας και να εντοπίσουμε λύσεις.
  • Εξασφάλιση της αξιοπιστίας και της διαφάνειας μέσω ισχυρής παρακολούθησης και υποβολής εκθέσεων.
by
Η Μαρίνα Ψυχογυιού είναι μέλος της επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων Νέων της Διεθνούς Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας από το 2010, μέλος της ομάδας κανόνων kiteboarding και ιστιοσανίδας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ιστιοπλοΐας και βασικό στέλεχος αγώνων της ΙΚΑ από το 2016.
Previous Post Next Post
0 shares