Το μέλλον της Ανοικτής φαίνεται μέσα από το Volvo Ocean Race

Όχι. Ο νικητής δεν θα βγαίνει με κλήρωση. Θα εξακολουθήσει να ισχύει η αριστεία. Ούτε θα γίνει ευκολότερος για να αυξηθούν οι συμμετοχές. Ούτε θα αλλάξουν κανονισμούς για να κερδίζουν όλοι, “δημοκρατικά”. Αυτά παραμένουν όπως τα ξέραμε. Για να συνεχίσει να ζει υγιής ο αγώνας και να αυξηθούν οι συμμετοχές, από πέρυσι που άλλαξε ο επικεφαλής και ανέλαβε ο Μαρκ Τέρνερ, το Volvo Ocean Race θα κάνει κάποιες αλλαγές που θα έχουν αντίκτυπο στην ανοικτή θάλασσα διεθνώς.
Ο Γάλλος ναυπηγός Guillaume Verdier, θα σχεδιάσει το επόμενο σκάφος VOR. Το σκάφος θα έχει foil δηλαδή θα ίπταται αν και μονόγαστρο, θα έχει canting-keel με μεγάλη και βαριά καρίνα, μεγάλη ιστιοφορία και πιο γεροδεμένο από τα Imoca 60, αν και παρόμοιο σε μέγεθος, θα είναι αποκλειστικά για το Volvo Ocean Race. Το σκάφος θα είναι βέβαια one design με διάρκεια ζωής έξι χρόνια, θα ανήκει στη Volvo και θα διατίθεται με leasing ώστε να πέφτει το κόστος για τις ομάδες. Θα χρειάζεται μόλις 5 με 7 άτομα πλήρωμα συν έναν mediaman υποχρεωτικά. Έμφαση επίσης θα δοθεί στις συμμετοχές από νεαρές ηλικίες και στα γυναικεία πληρώματα.
Πέραν από την ελάφρυνση του κόστους συμμετοχής, γίνεται προσπάθεια να χτιστεί και το μέλλον του αγώνα. Λύση δηλαδή όχι μόνο για σήμερα αλλά και για αύριο.
Πρώτη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση είναι να χαραχθεί ο δρόμος που θα οδηγεί τους νεαρούς ιστιοπλόους από το τρίγωνο στην ανοικτή θάλασσα και την ωκεανοπλοΐα.
Συνήθως στις άλλες χώρες υπάρχει μία αρμόδια εθνική Αρχή που έχει αυτή ακριβώς την αποστολή. Όπως υπάρχει κάποια ομοσπονδία που φροντίζει την ιστιοπλοΐα για τις ολυμπιακές κατηγορίες. Αυστραλοί, Νεοζηλανδοί, Γάλλοι, Βρετανοί και Αμερικανοί τα πάνε καλά γι αυτό και κυριαρχούν στην ανοικτή θάλασσα.
Το Volvo Ocean Race λοιπόν που χρειάζεται αυτή τη διεθνή κουλτούρα της ανοικτής θάλασσας ήρθε σε συνεργασία με τη Διεθνή Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία, το World Sailing ώστε να δημιουργηθούν ακαδημίες στα κέντρα ενδιαφέροντος, σχολές δηλαδή ανοικτής θαλάσσης που θα είναι η φυσική συνέχεια από τα dinghi προς τα μεγάλα σκάφη.
Επιπλέον θα ξεκινήσει ένα νέο πρόγραμμα, το Global Team Challenge, ένας παράλληλος αγώνας με τα σκάφη προηγούμενης γενιάς που θα μετέχουν μισοί επαγγελματίες και μισοί ερασιτέχνες ιστιοπλόοι. Το πρόγραμμα μάλιστα αρχικά θα απευθύνεται σε εταιρίες ώστε να έχει και παράπλευρα οφέλη από χορηγίες και συμπληρωματική προβολή.
Σίγουρα δεν είναι κάτι εύκολο. Μην ξεχνάμε ότι τα ταξίδια στην ανοικτή θάλασσα δεν ξεκίνησαν για αναψυχή αλλά από ανάγκη, για εμπόριο και αποικισμό. Η ιστιοπλοΐα τριγώνου έχει επίσης και τη λάμψη των Ολυμπιακών Αγώνων που δεν έχει η ανοικτή θάλασσα στην οποία κινδυνεύεις και παιδεύεσαι. Το παιδεύομαι όμως από το εκπαιδεύομαι έχει μικρή διαφορά.
Μάνος Ρούδας
by

Ο Μάνος Ρούδας κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ, BSc σε Computer Studies από το University of Glamorgan και HND από το Πολυτεχνείο της Ουαλίας, καθώς και πτυχίο Οικονομίας και Διοίκησης. Είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας της Γ.Γ. Αθλητισμού και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster του RYA.
Εργάζεται ως σύμβουλος επιχειρήσεων.

Previous Post Next Post
4 shares