Η ιστιοπλοϊκή εκδήλωση που γράφει ιστορία, παράλληλα µε τη διοργάνωση της µεγαλύτερης διεθνής έκθεσης της Ναυτιλίας, επέστρεψε κι εφέτος για τη 10η διοργάνωση!

Όλα ξεκίνησαν πριν από 18 χρόνια όταν και τότε, το έτος 2000, πάλι µε αφορµή τη µεγάλη ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια, διοργανώθηκε παράλληλα µία ιστιοπλοϊκή εκδήλωση για τους εκθέτες. Με λίγα σκάφη της κλάσης J24, οι ναυτιλιακές εταιρίες που λάµβαναν µέρος στην έκθεση αγωνίστηκαν κόντρα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Το όνοµα εκείνου του πρώτου αγώνα ήταν Baltic Exchange Cup, λόγω του χορηγού. Έκτοτε η “Εκθέσεις Ποσειδώνια” και ο ΠΟΙΑΘ (Πανελλήνιος Όµιλος Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης) συνδιοργανώνουν µε επιτυχία την ιστιοπλοϊκή αυτή εκδήλωση µε αποτέλεσµα να φτάσουµε σήµερα, το 2018, να έχουµε µία διοργάνωση µε πάρα πολλές συµµετοχές, αλλά κυρίως µε υψηλό αίσθηµα συναγωνισµού.

Τα σκάφη που λαµβάνουν µέρος είναι κυρίως τα σκάφη του ελληνικού αγωνιστικού στόλου, διαφόρων µεγεθών και δυνατοτήτων, τα οποία είναι καταµετρηµένα και ισοζυγισµένα. Ο θαλάσσιος στίβος αποτελείται από µία παράκτια ιστιοδροµία, συνήθως γύρω στα 25 ναυτικά µίλια, ενώ τα σκάφη επανδρώνουν στελέχη των ναυτιλιακών εταιριών σε συνδυασµό µε τα µόνιµα πληρώµατα των οµάδων.

Όπως κάθε φορά η διοργάνωση έλαβε χώρα πριν την έναρξη της έκθεσης, δηλαδή την Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018. Οι συµµετοχές έφτασαν τα 58 σκάφη µε ισάριθµες εταιρίες παρούσες στον στίβο. Ξεκίνησε µε τη συγκέντρωση κυβερνητών και πληρωµάτων στην αίθουσα “Αιγαίου” του ΠΟΙΑΘ στο Μικρολίµανο, την προηγούµενη ηµέρα του αγώνα. Εκεί όσοι συµµετείχαν είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν µεταξύ τους και να αναπτυχθεί το αναγκαίο κλίµα συνεργασίας αλλά και συναγωνισµού. Άλλωστε οι ίδιοι άνθρωποι συναγωνίζονται και συνεργάζονται και στον επαγγελµατικό στίβο.

Την επόµενη ηµέρα, από νωρίς το πρωί προσφέρθηκε πρωινό προς τα πληρώµατα και ακολούθησε το safety briefing, δηλαδή η ενηµέρωση ασφαλείας που αφορούσε τα σωστικά στα σκάφη. Η ενηµέρωση περιελάµβανε και άνοιγµα πνευστής σχεδίας (life raft) και οδηγίες που κάλυπταν ακόµα και τον πιο αµαθή από θάλασσα.

Κατόπιν, τα πληρώµατα συγκεντρώθηκαν στα σκάφη και άρχισαν ένα προς ένα να βγαίνουν στη θάλασσα για την απαραίτητη προετοιµασία. Η εκκίνηση είχε προγραµµατιστεί για τη µία το µεσηµέρι. Ο βόρειος άνεµος που επικρατούσε το πρωί ήταν ασθενής και φάνηκε ότι θα υπερνικούσε η θαλάσσια αύρα του Σαρωνικού. Πράγµατι, την ώρα της εκκίνησης η ένταση του ανέµου ήταν σχεδόν µηδενική ενώ η διεύθυνση ήταν ακανόνιστη, µε αποτέλεσµα η Επιτροπή Αγώνος να λάβει τη σωστή απόφαση και να αναβάλει την ώρα εκκίνησης µέχρι που η διεύθυνση του ανέµου έστρωσε από νότιες διευθύνσεις µε αρκετή ένταση. Τα σκάφη ξεκίνησαν όλα µαζί, εκτός από την κατηγορία των ναυτοπροσκόπων που ξεκίνησε ένα τέταρτο αργότερα και µε άλλο στίβο από τα µεγάλα σκάφη. Η διαδροµή περιελάµβανε ένα κοντινό σηµείο στροφής στο ένα µίλι περίπου και από εκεί στο πρώτο σηµείο στροφής. Η διαδροµή περιείχε όλες τις πλεύσεις και βέβαια πολλές επιλογές τακτικής. Ειδικά στο τελευταίο σκέλος της ιστιοδροµίας, ο θερµικός άνεµος είχε αρχίσει να σβήνει και ο βοριάς να επιστρέφει µε αποτέλεσµα οι στεριές της Αττικής να κρατούν καλύτερο αέρα. Ειδικά τα τελευταία µέτρα πριν τη γραµµή τερµατισµού για το µεγαλύτερο µέρος του στόλου αποτέλεσαν σκηνές θρίλερ, αφού ο άνεµος άλλαζε συνεχώς διεύθυνση και ένταση. Οι ιστιοπλόοι έκαναν την προσπάθειά τους να ολοκληρώσουν τον αγώνα διατηρώντας τη θέση τους, πράγµα δύσκολο µε τόσο απαιτητικές καιρικές συνθήκες.

Το σίγουρο πάντως είναι ότι όλοι το διασκέδασαν αφάνταστα, πληρώµατα και στελέχη των εκθετών, αφού τους προσφέρθηκε η ευκαιρία να κάνουν ιστιοπλοΐα µε ιδανικές συνθήκες, στον Φαληρικό Όρµο µε φόντο την Ακρόπολη.

Το ίδιο βράδυ έγινε και η δεξίωση της απονοµής των επάθλων στους νικητές σε γνωστό παραλιακό περιβάλλον, µπροστά ακριβώς στη θάλασσα, µε µαγευτικές συνθήκες.

Οι νικητές ανά κατηγορία ήταν:

 Performance Division:

  1. THOMAS MILLER (HELLAS) LTD,
    µε το σκάφος ARISTOFANI και κυβερνήτη
    τον Παναγιώτη Καµπουρίδη.
  2. MARAN TANKERS MANAGEMENT INC
    / ANANGEL MARITIME SERVICES INC

    µε το σκάφος BULLET και κυβερνήτες
    τους Mark Pearson & Αθανάσιο
    Ασηµακόπουλο
    .
  3. TSAKOS GROUP OF COMPANIES µε το
    σκάφος CODE ZERO και κυβερνήτη τον
    Μιχάλη Μπελέγρη.

Standard Division:

  1. FURUNO ONDECK µε το σκάφος
    GIORGIO και κυβερνήτες τους
    Κώστα Μάνθο & Ευάγγελο Κανάκη.
  2. LOTUS SHIPPING µε το σκάφος ANAX
    και κυβερνήτη τον Νίκο Αναγνώστου.
  3. MARGETIS MARITIME CONSULTING µε
    το σκάφος LENA και κυβερνήτη τον
    Βασίλη Πρίφτη.

Classic Division:

ANTONIS NIKOLARAS µε το σκάφος FLAMINGO και κυβερνήτη τον Αντώνη Νικολάρα.

Οι χορηγοί και οι υποστηρικτές της εφετινής διοργάνωσης, τους οποίους και ευχαριστούµε ήταν:

ΧΟΡΗΓΟΙ:

  • LALIZAS
  • JOTUN HELLAS
  • ARIA FINE CATERING

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ:

  • ABS
  • D. KORONAKIS S.A.
  • LLOYD’S REGISTER
  • FRANMAN
  • PRIME MARINE
  • OCEANKING
  • EASTERN MEDITERRANEAN MARITIME
  • WARTSILA
  • ARGO TRAVEL GROUP
  • MANTIS TRADING S.A. with
    “HAWAIIAN Tropic”
  • Technology supporter G4S
  • Medical supporter MEDICAL SHIPPING
  • Lifeguard supporter E.N.AK.

“Posidonia 2018” µε τηλεοπτική προοπτική

Ένα ακόµη σηµαντικό τεχνολογικό βήµα έκανε ο ΠΟΙΑΘ κατά τη διάρκεια της φετινής έκθεσης “Posidonia 2018”.
Ο πρώτος ιστιοπλοϊκός όµιλος στην Ελλάδα που έκανε µέρος των αγώνων του την τηλεόραση, ‘έντυσε’ ακόµη περισσότερο τηλεοπτικά, τόσο το ιστιοπλοϊκό µέρος, όσο και τις κοινωνικές εκδηλώσεις της διοργάνωσης. Αν λοιπόν το 2010 αποτελεί σταθµό για τα Ποσειδώνια η καταγραφή των ιστιοδροµιών από τηλεοπτικές κάµερες, η διοργάνωση του 2018 περνάει πλέον στην ιστορία ως αυτή που κατά τη διάρκεια της απονοµής της είχε έντονο τηλεοπτικό ‘χρώµα’.

Για την παραγωγή του τηλεοπτικού υλικού δούλεψαν στη θάλασσα και στη στεριά 9 άτοµα. Σε συνεργασία µε τον Πάνο Δηµητρακόπουλο που ‘έτρεχε’ το event, η τηλεοπτική οµάδα µπόρεσε σε πολύ µικρό χρονικό διάστηµα και µε τον χρόνο δηµιουργίας να πιέζει ασφυκτικά, να µεταφέρει την εικόνα από τη θάλασσα στις οθόνες που είχαν στηθεί στην απονοµή στο Island. Ο εικονολήπτης Βασίλης Πάζας και το επιτελείο του, Δηµήτρης Τοκούρογκου και Νίκος Γκλαβάς, κατέγραφαν µε κάµερες υψηλής ευκρίνειας και drown το ιστιοπλοϊκό event και µε τη βοήθεια του Δηµήτρη Ιωαννίδη το υλικό έφθανε στο ειδικά διαµορφωµένο χώρο για µοντάζ που είχε στηθεί στο Island. Εκεί έπρεπε ο Σωτήρης Κορδιαλής και ο Βασίλης Παπαϊωάννου να επιλέξουν και να µοντάρουν τις εικόνες προκειµένου στις 21:00 να έχει γίνει ο απαραίτητος έλεγχος µε την οµάδα που είχε την ευθύνη για τον ήχο και την εικόνα στον χώρο. Τη σκυτάλη έπαιρνε η Δώρα Παντέλη. Η αναλύτρια µπάσκετ και παρουσιάστρια των καναλιών Novasports ‘βούτηξε’ για πρώτη φορά στα ιστιοπλοϊκά νερά και µε άνεση και αµεσότητα κέρδισε τον κόσµο. Σε άπταιστα αγγλικά λόγω των σπουδών της σε αµερικάνικο πανεπιστήµιο, η εντυπωσιακή Δώρα µύησε τους προσκεκληµένους στο παρελθόν των Ποσειδωνίων ως ιστιοπλοϊκή διοργάνωση, µίλησε για το σήµερα και ξετύλιξε το κουβάρι των πολλών απονοµών. Οι 700 και πλέον καλεσµένοι που βρέθηκαν την 1η Ιουνίου στο Island έφυγαν γεµάτοι από την παρουσίαση της φετινής διοργάνωσης. Είδαν εικόνες, χειροκρότησαν τους νικητές, διασκέδασαν και ανανέωσαν το ραντεβού µε τα Ποσειδώνια για τον Ιούνιο του 2020. Το ίδιο έκανε και η τηλεοπτική οµάδα που µε την εµπειρία του 2018 αναµένεται να εµπλουτίσει ακόµη περισσότερο τηλεοπτικά το event.

Ομάδα Οργάνωσης & Επικοινωνίας

*Πάνος Δημητρακόπουλος Επικεφαλής Συντονιστής
Νίκος Αλευρομύτης Επίσημος Φωτογράφος
Βαγγέλης Φραγκούλης Φωτογράφος
Παντελής Λώλης Υπεύθυνος τηλεοπτικών
Βασίλης Πάζας Camera Man & χειριστής Drone
Δημήτρης Τοκούρογλου Ηχολήπτης & Camera Man
Νίκος Γκλαβάς Camera Man
Σωτήρης Κορδαλής Μοντέρ
Βασίλης Παπανικολάου Μοντέρ
Θοδώρα Παντέλη Παρουσίαση Απονομής
Πάνος Μαυρογεώργης Χειριστής 2ου φουσκωτού κάλυψης αγώνα
Δημήτρης Ιωαννίδης Υποστήριξη ομάδας επικοινωνίας
Πάνος Τσιλούνης Eventsmusic – Οπτικοακουστικά Απονομής
*Paralos Events & Design Συντονισμός & Οργάνωση Event, Δημιουργικό, Έντυπα, Κατασκευές

Tags:
Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ, BSc σε Computer Studies από το University of Glamorgan και HND από το Πολυτεχνείο της Ουαλίας, καθώς και πτυχίο Οικονομίας και Διοίκησης. Είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας της Γ.Γ. Αθλητισμού και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster του RYA. Εργάζεται ως σύμβουλος επιχειρήσεων.
Previous Post Next Post
18 shares