“Les voiles de St. Tropez 2017”

Φέτος όπως και πέρυσι ο “Αετός”, το Tofinou 9,5 modern classic σκαφάκι μας με πλήρωμα τους: Σίμο Καμπουρίδη, Γιώργο Τσιγκούλη, Άκη Τσαρούχη, Δημήτρη Δεληγιάννη και Νίκο Σινούρη, ήταν η μόνη ελληνική συμμετοχή στη διάσημη εβδομάδα της Νότιας Γαλλίας που συνδυάζει σύντομες σχετικά ιστιοδρομίες διαρκείας 3-5 ωρών τις πρωϊνές ώρες με διασκέδαση και δεξιώσεις το βράδυ. Οι συμμετέχοντες εκπροσωπούσαν τα πιο εξεζητημένα μοντέρνα και παραδοσιακά σκάφη όλων των μεγεθών.

Η έναρξη των ιστιοδρομιών είχε φέτος μετακινηθεί μια εβδομάδα αργότερα, Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου με Κυριακή 8 Οκτωβρίου με συνέπεια να κάνει λίγο πιο ψύχρα και να φυσάει λίγο περισσότερο, ο καιρός πάντως ήταν πολύ καλός με ελάχιστη βροχή.
Η μεταφορά του σκάφους έγινε όπως πέρυσι με τον Σίμο και τον Τσιγκούλη οδηγώντας την ΒΜW X5 της μητέρας του Άκη και ρυμουλκώντας το trailer του Αετού στη διαδρομή Πειραιάς – Πάτρα και Αγκόνα – St. Tropez (αποστάσεις 850 χλμ. περίπου) με μέγιστη ταχύτητα τα 90 χλμ. και το μεσημέρι της Δευτέρας το σκάφος ήταν αλμπουρωμένο στο νερό αραγμένο μαζί με τ’αδερφάκια του στην ειδική προβλήτα του νέου λιμένα του St. Tropez πολύ κοντά στην είσοδο του λιμανιού, ώστε η είσοδος και η έξοδος να γίνονται άκοπα και γρήγορα.
Φέτος, ο “Αετός” έτρεξε έχοντας σημαντικότατες βελτιώσεις στην καρένα, την προπέλα, το τιμόνι και τα πανιά (πολύ μεγαλύτερο φλόκο και ένα τεράστιο μπαλόνι για τα πρύμα που εν τέλει χρησιμοποιήσαμε σε όλες τις πλεύσεις). Έτσι, ήμασταν πολύ ανταγωνιστικότεροι απ’ ότι πέρυσι. Τακτική έκανε ο παγκοσμιονίκης Δημήτρης Δεληγιάννης (εξαιρετικός), τιμόνι ο Σίμος, στις σκότες του φλόκου και του μπαλονιού ο Άκης και στην πλώρη ο «αίλουρος» Τσιγκούλης. Σημειωτέον ότι τα παραδοσιακά σκάφη δεν έχουν ρέλι και πρέπει να είναι κανείς διπλά προσεκτικός, ιδίως στη φουρτούνα. 
Οι αγώνες για τα παραδοσιακά σκάφη αρχίζουν την Τρίτη. Φέτος, εν αντιθέσει με πέρυσι, δεν μαζεύτηκαν 10 Tofinou 9,5 για να κάνουν δική τους κλάση, ως εκ τούτου αντίπαλοί μας εκτός από τα έξι «αδελφάκια» μας, ήσαν 4 Black Pepper Code 0 (σκάφη 33 ποδών εξ’ ολοκλήρου από carbon θεωρητικά πολύ πιο γρήγορα από εμάς), και 4 Tofinou 12 (σκάφη 40 ποδών) και ένα Black Pepper Code 1 (40 ποδών, τρομερά εξεζητημένο σχεδιαστικά).
Στην πρώτη κούρσα με αέρα προοδευτικά αυξανόμενο από 16 μέχρι 30 κόμβους, παίρνουμε μια φανταστική εκκίνηση αλλά δυστυχώς κάπου σκαλώνει το «κλειδάκι» του μπαλονομάνταρου, ανοίγει και πέφτει το μπαλόνι στο νερό, το μαζεύουμε όπως-όπως, ο δε ηρωϊκός Τσιγκούλης ανεβαίνει μόνος του στο άλμπουρο χωρίς μαντάρι κατεβάζει το μπαλονομάνταρο, ξαναβιράρουμε και ξαναμπαίνουμε στον αγώνα έχοντας χάσει 1,5 – 2 λεπτά μόνο. Πολλά απ’ τα μεγαλύτερα σκάφη «πνίγονται», εμείς κάνουμε 13 κόμβους ταχύτητα στα πρύμα και εκτελώντας τέλειες μπότζες περνάμε πολλά σκάφη και εν συνεχεία 3-4 αντιπάλους στα όρτσα για να τερματίσουμε τρίτοι.
Στη δεύτερη κούρσα, με λιγότερο αέρα (8-14 κόμβους) τερματίζουμε πέμπτοι. Στην τρίτη κούρσα της Παρασκευής, ήλθαμε τρίτοι. Και στην τελευταία κούρσα του Σαββάτου, πάλι με πολύ αέρα τερματίσαμε δεύτεροι.
Την Κυριακή το πρωί στις 11, έγινε στο μεσαιωνικό κάστρο (citadel) του St. Tropez η απονομή. Το κλίμα ήταν εξαιρετικό και η δεξίωση θα μου μείνει αξέχαστη – το φαγητό ήταν καταπληκτικό (cuisine provencale) και το κρασί ροζέ (cotes des Provence). Το έπαθλο της τρίτης θέσης, μια κρυστάλλινη σφαίρα σχεδιασμένη ειδικά για την εβδομάδα του St. Tropez.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως το πλήρωμα του σκάφους JOLT το οποίο ήρθε δεύτερο στη γενική βαθμολογία, έχει κι αυτό εκτός από το TOFINOU 9,5 ένα πολύ επιτυχημένο TP 52. Τυχαίο; Δεν νομίζω.


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. FR 1808 CAMOMILLE NATHAN Jean Louis

2. SUI 18 JOLT HARRISON Peter

3. GRE 6922 AETOS SINOURIS Nicolas

4. FRA 43703 BLACK LEGEND 2 DELACHAUX Christophe

5. GER 4912X MILOU SCHOBINGER Mario

6. FRA 31 PITCH RIBOUD Patrice


by
Previous Post Next Post
19 shares