23ο Κύπελλο Άνοιξης 2017

Το Κύπελλο Άνοιξης που διοργανώνει για 23η χρονιά ο Ναυτικός Αθλητικός Όμιλος Βούλας και περιλαμβάνει δυο σαββατοκύριακα αγώνων με διαδρομές παράκτιες, ελεγχόμενου στίβου, καθώς και μια offshore διαδρομή προς το νησί της Κέας, τελέσθηκε τα σαββατοκύριακα 20-21 Μαΐου και 26-28 Μαΐου.

Μια διοργάνωση που δεν ξέφυγε από τα σημεία των καιρών και δέχτηκε κι εκείνη το πλήγμα των μειωμένων συμμετοχών, όπως και αρκετές άλλες διοργανώσεις αγώνων στον Σαρωνικό. Είναι χαρακτηριστικό πως το Κύπελλο Άνοιξης συγκέντρωνε από 80 έως και 110 σκάφη στις ιστιοδρομίες που το αποτελούν, δίνοντας ένα τόνο ιστιοπλοϊκής γιορτής στην περιοχή του Σαρωνικού. Στη φετινή διοργάνωση όμως έλαβαν μέρος περίπου 50 σκάφη το πρώτο σαββατοκύριακο και 29 το δεύτερο. Σίγουρα οι αριθμοί μπορεί να προβληματίζουν όμως ο ζήλος και η όρεξη των διοργανωτών και συμμετεχόντων συνέβαλαν ώστε να γίνει και φέτος μια ακόμα πετυχημένη διοργάνωση.
Το Σάββατο 20/5 είχαμε τον αγώνα του Πατρόκλου και την Κυριακή 21/5 την παράκτια διαδρομή και τα όρτσα – πρύμα.
Ο αγώνας του Πατρόκλου ξεκίνησε με τα 40 σκάφη να παίρνουν θέση στη γραμμή εκκίνησης, η οποία ήταν προγραμματισμένη για τις 11:00. Οι καιρικές συνθήκες προέβλεπαν ανέμους χαμηλής έντασης από Δ – ΝΔ διεύθυνση. Η Επιτροπή Αγώνα έδωσε δυο εκκινήσεις με την κατηγορία ORCiP και ORCiR να εκκινούν πρώτες και την κατηγορία ORC CLUB να ακολουθεί. Τα πρώτα μίλια μέχρι το Καβουρονήσι χρειάστηκαν αρκετή υπομονή και τακτική ώστε να βρεθεί το σημείο όπου θα έδινε τα σιγόντα και τα σκάφη θα καβατζάριζαν με όσο το δυνατόν λιγότερα τακ. Παρά τη χαμηλή ένταση του αέρα τα σκάφη δεν άργησαν να περάσουν το Καβουρονήσι και να συνεχίσουν προς το σημείο στροφής που βρισκόταν πριν το στενό του Πατρόκλου κοντά στο άκρο Καταφυγή. Το πρώτο σκέλος απαιτούσε πολύ ψάξιμο καθώς τα σκάφη έπλεαν με το λίγο αέρα που υπήρχε και ήλπιζαν, λόγω της υψηλής θερμοκρασίας, στην εμφάνιση της μπουκαδούρας που θα ανακούφιζε τα πληρώματα από το πολύ λεπτομερές τριμάρισμα των πανιών που απαιτεί η άπνοια και θα τα οδηγούσε σύντομα στο σημείο στροφής. Κάπου στα μισά του σκέλους, λίγο πριν τον Αρσιδά, η μπουκαδούρα άρχισε σιγά σιγά να εμφανίζεται και να ταξιδεύει τα σκάφη με ανοιχτά όρτσα προς τη σημαδούρα. Πρώτο καβατζάρισε το OPTIMUM 3 που χρειάστηκε περίπου μιάμιση ώρα και οδηγούσε τον στόλο και στη συνέχεια ακολούθησαν τα υπόλοιπα σκάφη. Ήταν πολύ εντυπωσιακό το θέαμα με τα σκάφη να διασταυρώνονται στην πορεία, σκάφη που ανέβαιναν όρτσα προς τη σημαδούρα και σκάφη που επέστρεφαν πρύμα με τα χρωματιστά μπαλόνια φουσκωμένα. Κάθε διασταύρωση και ένας χαιρετισμός, γεγονός που δείχνει ότι οι ιστιοπλόοι απολαμβάνουν και διασκεδάζουν την πλεύση του σκάφους όσο και αν αγωνίζονται και πολύ περισσότερο όταν οι καιρικές συνθήκες ενισχύουν την έκφραση “happy sailing” δηλαδή βοηθούν τα σκάφη να ταξιδεύουν ευχάριστα. Πρώτο σε σειρά τερματισμού ήταν το σκάφος OPTIMUM 3 το οποίο έκανε τη διαδρομή σε περίπου τρεισήμισι ώρες ενώ το ακολούθησαν TO KEFI MAS και το MELTEMI που στο τελευταίο ενάμιση μίλι έδωσαν πραγματική μάχη με πολύ εντυπωσιακές φάσεις μέχρι τη γραμμή τερματισμού. Τα τρία αυτά σκάφη αποτέλεσαν και τα πρώτα στην κατηγορία ORCi Performance ενώ στα ORCi Racing πρώτο ήταν το VENTUS με δεύτερο το ADRA και τρίτο το AEOLUS II-MOTHERCARE. Στην κατηγορία ORC CLUB πρώτο ήταν το ONAR με δεύτερο το ADRASTEIA και τρίτο το NEMESIS.
Η Κυριακή ήταν η δεύτερη μέρα του Κυπέλλου Άνοιξης και περιελάμβανε δυο ιστιοδρομίες όρτσα πρύμα για τα σκάφη ORCi Perf και Racing και μια παράκτια διαδρομή για τα ORC CLUB.
Στις 11:00 δόθηκε η εκκίνηση για την παράκτια διαδρομή των ORC Club σκαφών με προορισμό το νησί Φλέβες αριστερά – σημαδούρα στη Βάρκιζα και τερματισμό στον ΝΑΟΒ. Ο άνεμος ήταν δυτικός με ένταση στους 6 – 8 κόμβους κι έδειχνε ότι θα γίνει ένας ενδιαφέρων αγώνας με ισχυρό συναγωνισμό. Πράγματι τα 19 σκάφη σχεδιάζοντας την τακτική τους, ξεκίνησαν, συνάντησαν αλλαγές του αέρα καθώς ο δυτικός μετατράπηκε σε μπουκαδούρα και αφού πέρασαν από τα σημεία στροφής, τερμάτισαν με το πρώτο σκάφος APIDALOS NAFS να διανύει τα 13 μίλια σε χρόνο κάτι περισσότερο από 2 ώρες και να κερδίζει την πρώτη θέση με το δεύτερο σκάφος NEMESIS να τερματίζει δέκα λεπτά αργότερα. Τρίτο κατετάγη το DE MALO.
Στο μεταξύ στις 12:00 τα σκάφη ORC Performance και Racing ήταν έτοιμα να ξεκινήσουν τις ιστιοδρομίες όρτσα-πρύμα, ανοικτά του κόλπου της Βούλας με καλές συνθήκες. Η εκκίνηση δόθηκε κανονικά με τα σκάφη να κατευθύνονται στη σημαδούρα Μ1 που βρισκόταν σε πορεία όρτσα στις 260 μοίρες. Η τακτική σε αυτές στις ιστιοδρομίες παίζει πολύ μεγάλο ρόλο γι αυτό και οι tacticians είχαν πολύ δουλειά προκειμένου να δουν ποια πλευρά του στίβου έχει ιδανική ένταση αέρα, ποια δίνει σιγόντα, που χρειάζεται τακ και πώς κινούνται και οι άλλοι αγωνιζόμενοι. Πρώτο έφτασε στη Μ1 το BULLET που οδηγούσε τον στόλο πλέοντας πρύμα, προς τις ‘πόρτες’. Κάπου εκεί ο καιρός άλλαξε σημαντικά καθώς γύρισε 40 μοίρες αριστερά με παράλληλη μείωση της έντασης του, πράγμα που ανάγκασε την επιτροπή αγώνα να δώσει επιβράχυνση στα δεύτερα όρτσα. Την ιστιοδρομία αυτή για τα ORCiP κέρδισε το CHIARA IASON με δεύτερο το BULLET ενώ για τα ORCiR κέρδισε το ANAX με δεύτερο το VENTUS.
Οι ιστιοδρομίες ήταν δυο με τα σκάφη BULLET και OPTIMUM 3 να κάνουν ένα δικό τους αγώνα και τα υπόλοιπα να ακολουθούν αξιόμαχα. Η δεύτερη ιστιοδρομία ξεκίνησε με τη μπουκαδούρα να έχει σταθεροποιηθεί πλέον και τα σκάφη να δίνουν νέες μάχες. Νικητής στα ORCiP ήταν αυτή τη φορά το BULLET ενώ στα ORCiR το VENTUS. Τον αγώνα για τα ORCiP κέρδισε το CHIARA IASON ενώ για τα ORCiR κέρδισε το ANAX.
Τελευταίο κομμάτι του Κυπέλλου Άνοιξης αποτέλεσε ο αγώνας της Κέας. Ένας αγώνας που ο ΝΑΟΒ τον έκανε πιο συναρπαστικό με την καινοτομία των τεσσάρων ιστιοδρομιών, βαθμολογική πόρτα στον Πάτροκλο και το δικαίωμα αφαίρεσης της χειρότερης από τη βαθμολογία. Ο καιρός δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικός γιατί τα συννεφάκια έκαναν αισθητή την εμφάνισή τους και προμήνυαν βροχή αλλά και ο αέρας ήταν πολύ χαμηλός και δεν ξεπέρναγε τους 3 – 4 κόμβους.
Στις 16:00 τα σκάφη εκκίνησαν με τον ασθενή Δ – ΝΔ να τα σπρώχνει προς το Καβουρονήσι και από κει προς τις Φλέβες όπου ο αέρας κρατούσε καλύτερα σε ένταση (σταθερά 4-6). Μετά τις Φλέβες τα σκάφη συνέχισαν την πορεία τους προς το στενό του Πατρόκλου συνοδεία ψιλόβροχου. Στη διαδρομή χωρίστηκαν σε γκρουπ αυτών που κρατήθηκαν στη δεξιά μεριά ταξιδεύοντας με την ελαφριά Σοροκάδα και αυτών που κρατήθηκαν στην αριστερή μεριά μήπως και εμφανιστεί κανένα βοριαδάκι. Στον Αρσιδά ο αέρας τέλειωσε για τους προπορευόμενους και εκεί που είχαν αρχίσει οι σβούρες και οι ψιλές ψιλές σταγόνες βροχής, εμφανίστηκαν μπαλόνια από τα πιο πίσω σκάφη που τα φούσκωνε ένας βορειοδυτικός άνεμος γύρω στους 12 κόμβους, ο οποίος μείωσε τις διαφορές των σκαφών και έσπρωξε και τα προπορευόμενα στην ‘πόρτα’ του Πατρόκλου. Πρώτο πέρασε στις 20:12 TO KEFI MAS με δεύτερο το AEOLUS-MOTHERCARE και τρίτο το FLIRT με τα δυο τελευταία να πέφτουν σχεδόν μαζί στη γραμμή και να ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα χαρίζοντας εκπληκτικά πλάνα με φόντο τη δύση του ηλίου. Μέσα στο στενό και μέχρι τις Καβοκολώνες ο ΒΔ άνεμος έσβηνε σιγά σιγά και τα σκάφη προσπαθούσαν υπομονετικά να ταξιδέψουν περιμένοντας τον βοριά που όλα τα μετεωρολογικά έδιναν αλλά κανείς δεν έβλεπε. Ο βοριάς τελικά δεν άργησε και όσα σκάφη βρέθηκαν στην αριστερή μεριά του στενού, τον πήραν πρώτοι και άρχισαν να τρέχουν προς το άκρο Αγκάλιστρο της Μακρονήσου και εν συνεχεία βορειότερα προς το λιμάνι της Κέας. Πρώτο σκάφος εκεί έφτασε γύρω στις 23:30 το APIDALOS NAFS με δεύτερο το FLIRT και τρίτο TO KEFI MAS.
Στην Κέα η σαββατιάτικη μέρα ξεκίνησε βροχερή καθώς οι προβλεπόμενες καταιγίδες έριξαν πολύ νερό από τις 6 μέχρι τις 10 το πρωί. Έκτοτε όλη τη μέρα φώτιζε ολόλαμπρος ήλιος που επέτρεψε σε ορισμένους ιστιοπλόους να απολαύσουν ένα μπάνιο στη θάλασσα ή εναλλακτικούς τρόπους ξεκούρασης.
Την Κυριακή, 2η αγωνιστική ημέρα, ο ήχος από τα μαντάρια που χτυπούσαν στα κατάρτια των σκαφών δήλωνε πολύ αέρα και ότι οι ιστιοδρομίες θα είχαν αρκετή δόση αδρεναλίνης. Τα σκάφη έλυσαν από τον ντόκο και τα πληρώματα άρχισαν διαδικασίες όλων των απαραίτητων ενεργειών για δυνατό αέρα, σετάρισμα μούδας, ετοιμασία μικρών φλόκων κλπ. Πράγματι η εκκίνηση δόθηκε στις 10:30 για όλα τα σκάφη που, με αρωγό τον δυνατό βοριά, έντασης έως και 27 knots, ξεχύθηκαν με ορμή από την μπούκα του λιμανιού της Κέας, ταξιδεύοντας ανοιχτά όρτσα προς πλαγιοδρομία μέχρι τη Μακρόνησο και λίγο πιο κλειστά προς τον Πάτροκλο για τον τερματισμό της τρίτης κούρσας. Πρώτο πέρασε το APIDALOS NAFS μετά το MELTEMI και τρίτο το FLIRT και ακολούθησαν τα υπόλοιπα, συνεχίζοντας υπό βροχή πλέον, προς τον τερματισμό στη Βούλα με τον καιρό μετά τον Πάτροκλο να γυρίζει σε ΒΔ αναγκάζοντας τα σκάφη σε συνεχή τακ μέχρι το τέλος. Τη γραμμή τερματισμού έκοψε πρώτο το APIDALOS NAFS μετά το MELTEMI και τρίτο το FLIRT.

Νικητές του 23ου Κυπέλλου Άνοιξης 2017 είναι στην κατηγορία ORCi πρώτο το ANAX (Ν. Αναγνώστου), δεύτερο το VENTUS (Μ. Κλούβας) και τρίτο το AEOLUS II-MOTHERCARE (Β. Σπανός) ενώ στην κατηγορία ORC CLUB πρώτο το NEMESIS (Ζ. Δημητρίου), δεύτερο το DE MALO (Γ. Γιαπαλάκης) και τρίτο το ALKYON (Γ. Λούντρας).



Εν κατακλείδι το 23ο Κύπελλο Άνοιξης 2017 ήταν ένας πολύ ενδιαφέρων αγώνας με ιστιοδρομίες γεμάτες τακτική, στρατηγική, ανατροπές αποτελεσμάτων, άπνοια, αέρα, βροχή μα πάνω απ’ όλα τη διάθεση των συμμετεχόντων να αφήσουν για λίγο στην άκρη προβλήματα και κρίση, να αποφορτιστούν από τις καθημερινές δυσκολίες που όλοι μας αντιμετωπίζουμε και να απολαύσουν τις στιγμές που παρέχουν η θάλασσα με τα νησιά μας καθώς και η ιστιοπλοΐα είτε είναι αγωνιστική είτε είναι τουριστική.

Tags:
by
Previous Post Next Post
0 shares