Υφαλοχρώματα

Είστε περήφανος για το σκάφος σας και θα θέλατε να έχει την καλύτερη δυνατή απόδοση; Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να αποτραπεί η ρύπανση της γάστρας. Η πλέον συνήθης συντήρηση που είθισται να πραγματοποιείται με τις βαφές είναι η εφαρμογή υφαλοχρωμάτων.
Αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη για την σωστή και ασφαλή ναυσιπλοΐα καθώς η διατήρηση της γάστρας καθίσταται δυσκολότερη μόλις αρχίσει η ρύπανση των υφάλων. Η ρύπανση αυτή θα οδηγήσει στην απώλεια ταχύτητας, αυξημένη κατανάλωση καυσίμων, διάβρωση και αστοχία στο σύστημα βαφής.

Για ποιό λόγο χρησιμοποιούμε υφαλοχρώματα;

  1. Μείωση ή αποτροπή της ρύπανσης που προκαλείται από την πανίδα και τα φύκια
  2. Εξασφάλιση της ελάχιστης δυνατής τριβής, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η απόδοση και να επιτευχθεί η επιθυμητή ταχύτητα.
  3. Μείωση της κατανάλωσης καυσίμων με την επίτευξη της μείωσης της αντίστασης του νερού.
  4. Αποτροπή της διείσδυσης της ρύπανσης υφάλων στην επιφάνεια του σκάφους και βελτίωση της προστασίας αυτής.

Έχοντας εξασφαλίσει ένα καθαρό σκάφος κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σεζόν, η κατανάλωση καυσίμων μπορεί να μειωθεί καθώς επίσης και στην ελάττωση της εκπομπής βλαβερών αερίων στο περιβάλλον.
Ποιοι οι λόγοι της ρύπανσης υφάλων;
Η ρύπανση των υφάλων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: την ποιότητα και τη θερμοκρασία του νερού, την περιεκτικότητα του νερού σε νάτριο καθώς και το βάθος της θέσης αγκυροβολίας. Ενδέχεται να εμφανιστούν μεγάλες διαφορές σε μαρίνες που βρίσκονται σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, λόγω της ρύπανσης από οικιακά λύματα, μόλυνσης από διάφορες ρυπαντικές ουσίες, μη ανανέωσης των υδάτων, παρακείμενων ποταμών, βροχόπτωσης, βλάστησης κλπ.
Τα προϊόντα υφαλοχρωματισμού κατασκευάζονται με σκοπό την προστασία από 4.000 διαφορετικά είδη που ζουν στις θάλασσες μας και ευθύνονται για τη ρύπανση των υφάλων. Τα είδη αυτά μπορεί να ταξινομηθούν ως εξής:

  1. Είδη που προκαλούν μακρορύπανση υφάλων: περιλαμβάνονται η πανίδα και τα φύκια
  2. Είδη που προκαλούν μικρορύπανση υφάλων: συνήθως αναφέρεται ως γλίτσα, ένα παχύρευστο μίγμα, στρώση μικρού πάχους, βακτηρίων και άλλων μικροοργανισμών.

Είναι σημαντικό να επιλέξουμε το κατάλληλο είδος υφαλοχρώματος έτσι ώστε αυτό να είναι συμβατό με το υπάρχον σύστημα βαφής του σκάφους και το μέρος που θα δραστηριοποιείται.
Υπάρχουν τρεις διαφορετικές εναλλακτικές μέθοδοι που εξασφαλίζουν τη σωστή επιλογή.

  1. Να γνωρίζουμε τον τύπο υφαλοχρώματος που έχει ήδη εφαρμοστεί στο σκάφος.
  2. Εάν ο τύπος υφαλοχρώματος που έχει ήδη εφαρμοστεί είναι άγνωστος, τότε μπορεί να εφαρμοστεί μια σφραγιστική στρώση πριν την εφαρμογή του υφαλοχρώματος.
  3. Εάν το παρόν σύστημα έχει υποστεί σοβαρή φθορά, τότε πρέπει να αφαιρεθούν όλες οι στρώσεις βαφής η μια μετά την άλλη έως ότου φανεί ένα γερό υπόστρωμα (βαφής ή αρχικού υποστρώματος).

Μετά την λείανση, εφαρμόστε το αστάρι σύμφωνα με τις οδηγίες εφαρμογής του κατασκευαστή για αυτό το συγκεκριμένο υπόστρωμα, πριν την εφαρμογή του υφαλοχρώματος.
Προκειμένου να επιλέξετε το κατάλληλο υφαλόχρωμα για το σκάφος σας, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη:

  • το είδος του σκάφους,
  • τη συχνότητα χρήσης,
  • τη γεωγραφική τοποθεσία,
  • την ταχύτητα που αναπτύσσει
  • τη θερμοκρασία θαλάσσης
  • το ήδη υπάρχον υφαλόχρωμα
  • αν το σκάφος μετακινείται συχνά με τρέιλερ

Επίσης οφείλετε να λάβετε υπόψη περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες της περιοχής.Για περισσότερες τεχνικές οδηγίες και πληροφορίες σχετικά με τα προηγμένης τεχνολογίας υφαλοχρώματα της Jotun, επισκεφτείτε το www.jotun.gr.

by
Η Συντακτική Ομάδα του ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ αποτελείται από μέλη του Δ.Σ. του Π.Ο.Ι.Α.Θ., έμπειρους δημοσιογράφους στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας καθώς και αθλητές με μεγάλη εμπειρία στην Ανοικτή Θάλασσα αλλά και τις ολυμπιακές κατηγορίες. Η Συντακτική Ομάδα παρακολουθώντας από κοντά τα δρώμενα στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθορίζει τους βασικούς άξονες της ύλης του περιοδικού, ώστε να παρουσιάζει όλα τα θέματα της επικαιρότητας καθώς και επιλεκτική αρθρογραφία συνεργατών που σχολιάζουν την επικαιρότητα.
Previous Post Next Post
0 shares