Οδηγίες για αστάρωμα – Πώς να βάψεις με αστάρια και υποστρώματα

astarwma skafous

Το αστάρι είναι ένα προϊόν που σχεδιάστηκε για να παρέχει επικόλληση στο κατώτερο στρώμα που πρόκειται να βαφτεί, ενώ το υπόστρωμα αποτελεί ένα συνδετικό στρώμα μεταξύ του ασταριού και των στρώσεων φινιρίσματος (είτε πρόκειται για υφαλόχρωμα είτε για βαφή φινιρίσματος).


Η JOTUN HELLAS έχοντας μακρόχρονη εμπειρία και ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά των ναυτιλιακών χρωμάτων, μοιράζεται μαζί σας τεχνικές συμβουλές για τη συντήρηση και τη φροντίδα του σκάφους με κύριο γνώμονα τον σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Η περίοδος συντήρησης πλησιάζει και το σκάφος σας αξίζει την προσοχή και την περιποίηση σας μιας και αποτελεί μέρος των ωραιότερων αναμνήσεων σας στη θάλασσα.
Η βαφή του σκάφους ή η συντήρηση της βαφής του είναι μια διαδικασία που μπορεί να γίνει απλή αρκεί να ακολουθήσετε τις οδηγίες και τις χρήσιμες συμβουλές που θα μοιραστούμε μαζί σας και είστε έτοιμοι να πλεύσετε σε νέους ορίζοντες…


Το επιτυχημένο τελείωμα της βαφής είναι αποτέλεσμα της προσεκτικής προετοιμασίας της επιφάνειας.

1. Προετοιμασία
Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε εργασία, πρέπει να προστατευτεί η ίσαλος γραμμή καθώς και οποιαδήποτε περιοχή δεν θα βαφτεί. Αυτό μπορεί να γίνει με τη χρήση ανθεκτικής στο νερό πλαστικής ταινίας.

2. Προστασία
Είναι επίσης σημαντικό να προστατευτείτε φορώντας κατάλληλη φόρμα, γάντια, γυαλιά και μάσκα. Ακολουθήστε με τις οδηγίες ασφαλείας στις ετικέτες και σε αυτές που αναφέρουν τα τεχνικά δελτία.

3. Ανάμειξη
Είναι πολύ σημαντική η ανάμειξη της βαφής ειδικότερα όταν είναι δύο συστατικών χρώμα. Διαφορετικά δεν θα στεγνώσουν σωστά και δεν θα επιτευχθεί η αναμενόμενη προστασία. Ενδέχεται να εμφανιστούν επίσης προβλήματα πρόσφυσης με τα επόμενα στρώματα βαφής. Για δοχεία έως τρία λίτρα, χρησιμοποιήστε ένα ξύλινο / μεταλλικό αναδευτήρα, για περισσότερα λίτρα μπορούν να χρησιμοποιηθεί ένας μηχανικός αναδευτήρας. Ο αναδευτήρας θα πρέπει να είναι εντελώς καθαρός να αποφεύγεται η μόλυνση της βαφής.

4. Προετοιμασία επιφάνειας
Είναι απολύτως απαραίτητο τα χρώματα να εφαρμοστούν πάνω σε εντελώς καθαρές επιφάνειες ώστε να ενισχυθεί η πρόσφυση. Βασικά βήματα που ακολουθούμε είναι:
Πλύνετε με τρεχούμενο νερό για να απομακρύνουμε τη σκόνη, άλατα και άλλες ακαθαρσίες. Αν υπάρχει γράσο ή λάδι χρειάζεται η επιφάνεια να απολιπανθεί.
Λειάνετε την επιφάνεια με γυαλόχαρτο (P150-P180) μεσαίου πάχους για επιφάνειες από υαλόνημα και ακόμα τραχύτερο χαρτί για ξύλινες επιφάνειες. Σε υποστρώματα χάλυβα, η στίλβωση είναι η καταλληλότερη μέθοδος, αλλά όταν δεν είναι δυνατή, αποστιλπνώστε την επιφάνεια με πολύ τραχύ χαρτί ή οποιαδήποτε άλλη μηχανική μέθοδο. Πρέπει να αποφεύγεται το γυάλισμα των μετάλλων καθώς μια τέτοια ενέργεια δημιουργεί πρόβλημα στην πρόσφυση.
Εφαρμόστε τις απαραίτητες στρώσεις ασταριού.
Τέλος, εφαρμόστε τη βαφή φινιρίσματος ή το υφαλόχρωμα.

5. Εργαλεία εφαρμογής
Ρολό: Συνιστάται ένα μεσαίο ή μικρού μεγέθους ρολό από μοχέρ, ανθεκτικό στα διαλυτικά Ένα ρολό αφρού μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλά σε αυτήν την περίπτωση θα υπάρχει ο κίνδυνος εγκλωβισμού και θα χρειαστεί πρόσθετο πέρασμα με πινέλο για την αφαίρεση αέρα.
Πινέλο: Για μικρές περιοχές ή για εργασίες ρετουσαρίσματος θα πρέπει επίσης να είναι ανθεκτικό σε διαλυτικά. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε ένα καλό πινέλο ποιότητας ώστε να μην απολέσει ίνες κατά τη διάρκεια της βαφής πάνω στην επιφάνεια.
Σπρέι: Ο ψεκασμός χωρίς αέρα είναι η καλύτερη μέθοδος για την εφαρμογή ασταριού, λόγω των ιδιοτήτων καλύτερης διαβροχής που διαθέτει , του σχηματισμού λεπτού στρώματος και του πάχους που εφαρμόζεται χωρίς αραίωση κλπ. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης συμβατικό σπρέι αλλά θα χρειαστούν περισσότερες στρώσεις για να επιτευχθεί το καθορισμένος πάχος στρώματος και η καθορισμένη προστασία.

6. Εφαρμογή
Εφαρμόστε τις απαραίτητες στρώσεις βαφής. Αποφύγετε να βάψετε υπό αντίξοες συνθήκες όπως ισχυρός άνεμος, υψηλή ηλιοφάνεια/θερμότητα (ειδικά το μεσημέρι, καλοκαίρι), χαμηλές θερμοκρασίες, υψηλή υγρασία ή βροχή. Δεν συνιστάται η προσθήκη διαλυτικών καθώς μειώνουν το πάχος της στρώσης βαφής και υπάρχει κίνδυνος παραμόρφωσης, πιτσιλιές κ.α.
Σε περίπτωση όμως που θα βάψετε σε δυνατό άνεμο ή υψηλές θερμοκρασίες, μπορείτε να προσθέσετε 5% εώς 10% (μέγιστο) διαλύτικο. Διαβάστε προσεχτικά τα αντίστοιχα τεχνικά δελτία πριν τα χρησιμοποιήσετε.


Τα αστάρια της Jotun και τα υποστρώματα θα εξασφαλίσουν την τέλεια πρόσφυση για τη βαφή φινιρίσματος. Το κλειδί είναι η σωστή χρήση των συστημάτων βαφής της Jotun.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προτεινόμενα συστήματα βαφής στο
www.jotun.gr

by

Η Συντακτική Ομάδα του ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ αποτελείται από μέλη του Δ.Σ. του Π.Ο.Ι.Α.Θ., έμπειρους δημοσιογράφους στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας καθώς και αθλητές με μεγάλη εμπειρία στην Ανοικτή Θάλασσα αλλά και τις ολυμπιακές κατηγορίες. Η Συντακτική Ομάδα παρακολουθώντας από κοντά τα δρώμενα στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθορίζει τους βασικούς άξονες της ύλης του περιοδικού, ώστε να παρουσιάζει όλα τα θέματα της επικαιρότητας καθώς και επιλεκτική αρθρογραφία συνεργατών που σχολιάζουν την επικαιρότητα.

Previous Post Next Post
0 shares