Μάλτα Rolex Middle Sea Race

H 37η διοργάνωση Rolex Middle Sea Race που γίνεται κάθε χρόνο ξεκινάει από τη Βαλέτα στη Μάλτα, ανεβαίνει το στενό της Μεσίνας, περιπλέει τη Σικελία, κατεβαίνει μέχρι τις ακτές της Αφρικής, περιπλέοντας Παντελέρια και Λαμπεδούσα και τερματίζει πάλι στη Βαλέτα, μετά από πλου 607 ναυτικών μιλίων.

Με τη χορηγία της Rolex η διοργάνωση έχει ανέβει σε υψηλό επίπεδο πλέον, ανήκοντας στην ίδια κατηγορία με τους αγώνες Fastnet, Sydney – Hobart και Newport-Bermuda, διεθνείς διοργανώσεις με λαμπρές συμμετοχές. Ο Βασιλικός Ναυτικός Όμιλος της Μάλτας και ο RORC δημιούργησαν τον αγώνα το 1968.
Τα τελευταία 10 χρόνια τη διοργάνωση κέρδισαν σκάφη από 86 πόδια μέχρι και 40 πόδια. Στον αγώνα καθοριστικός παράγοντας είναι ο καιρός. Αλλαγές σε ένταση, διεύθυνση και ρεύματα δημιουργούν ευκαιρίες αλλά και ανατροπές.
Η διοργάνωση του 2016 ξεκίνησε την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, με μία δοκιμαστική παράκτια ιστιοδρομία 21 ναυτικών μιλίων, στην οποία έλαβαν μέρος 33 ομάδες.
Ο κανονικός αγώνας ξεκίνησε το Σάββατο 22 Οκτωβρίου. Η πρώτη εκκίνηση δόθηκε για τα μικρότερα σκάφη, μέσα στον μαγευτικό κόλπο της Βαλέτας και κάτω από το ανακαινισμένο κάστρο του St. Angelo quickly. Τα σκάφη βρήκαν αέρα και έφυγαν. Το Ιταλικό M37, DHL-Adelasia di Torres, ετέθη επικεφαλής, επιλέγοντας την πιο ευνοϊκή πλευρά του στίβου. Η δεύτερη εκκίνησε περιελάμβανε τα μεσαία σκάφη όπως το Μαλτέζικο Solaris 42 Unica που συμμετείχε με δύο άτομα πλήρωμα.
Την πιο εντυπωσιακή εκκίνησε έκανε ο Αμερικανός Clarke Murphy με το αγωνιστικό Carbon Ocean 82 Aegir. Με μία άψογα εκτελεσμένη κίνηση και τέλειο συγχρονισμό το σκάφος έφυγε πρώτο στην κατηγορία Μάξι, ακολουθούμενο από το Rambler 88.
Τελευταία εκκίνηση της ημέρας ήταν για τα πολύγαστρα (καταμαράν – τριμαράν). Ο Lloyd Thornburg με το φουτουριστικό MOD70 Phaedo3 εντυπωσίασε με την ευκολία που ανέπτυσσε ταχύτητες.
Πέντε μόλις ώρες μετά την εκκίνηση ο George David με το Rambler 88 ήταν επικεφαλής, έχοντας φτάσει στο Capo Passero νοτιοανατολικά της Σικελίας.
Την επόμενη ημέρα Κυριακή 23 Οκτωβρίου ο στόλος είχε προχωρήσει αρκετά και τα πρώτα σκάφη πλησίαζαν το στενό της Μεσίνας.
Το τριμαράν Phaedo3 ήταν το ταχύτερο σκάφος του στόλου και είχε βάλει σκοπό να περάσει τη μέση της διαδρομής εντός 24 ωρών από την εκκίνηση. Στα μονόγαστρα, επικεφαλής ήταν το Rambler 88 που όμως κατά τη διάρκεια της νύχτας απειλήθηκε από κάποια σκάφη που έρχονταν από πίσω με ευνοϊκότερο άνεμο, όπως το Δανέζικο Volvo 70 Trifork.
Στα μισά του αγώνα και περίπου 24 ώρες μετά, ο Lloyd Thornburg με το Phaedo3 και ο Giovanni Soldini με το Maserati αν και επικεφαλής, έμειναν από αέρα, στη βορειοδυτική πλευρά της Σικελίας. Ωφελημένο βγήκε το Maserati που ακολούθησε βορειότερη πορεία και έτσι εκεί που ήταν 10 μίλια πίσω, βρέθηκε μπροστά από το Phaedo3. Αυτό όμως δεν κράτησε πολύ, μιας και η τακτική του Phaedo3 γρήγορα απέδωσε με αποτέλεσμα να είναι πρώτο σκάφος μετά το καβατζάρισμα της Σικελίας.
Στις 24 Οκτωβρίου η μάχη για τη διάκριση του πρώτου σκάφους που θα τερματίσει πήρε νέα τροπή. Το προηγούμενο βράδυ, το Phaedo 3 πέρασε την Παντελέρια με 11 μίλια διαφορά από το Maserati. Το ξημέρωμα όμως οι Ιταλοί αντεπιτέθηκαν και κατάφεραν να περάσουν μπροστά.
Έτσι, ο Giovanni Soldini με το Maserati, πέρασε τη γραμμή τερματισμού του αγώνα πρώτος, κερδίζοντας τα λεγόμενα “Line Honours” για τα πολύγαστρα (πρώτο σκάφος στη γραμμή τερματισμού) στις 14.00.01 ώρα CET τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου έχοντας κάνει χρόνο 2 ημέρες, 1 ώρα, 25 λεπτά και 1 δευτερόλεπτο.
Το αμερικάνικο μάξι σκάφος Rambler 88, πέρασε τη γραμμή τερματισμού πρώτο κερδίζοντας τα Line Honours για τα μονόγαστρα σκάφη στις 02:18:26 ώρα CET την Τρίτη 25 Οκτωβρίου με χρόνο 2 ημέρες, 14 ώρες, 3 λεπτά και 26 δεύτερα.
Στις 26 Οκτωβρίου ο διοργανωτής όμιλος Royal Malta Yacht Club ανακοίνωσε ότι ο Vincenzo Onorato με το Mascalzone Latino είναι ο νικητής σε διορθωμένο χρόνο της 37ης διοργάνωσης.
Την κατηγορία ORC κέρδισε το Ιταλικό Cippa Lippa 8, του Guido Paolo Gamucci κατακτώντας και το τρόπαιο Boccale del Mediterraneo Trophy.
Η τελετή της απονομής έγινε με μεγάλες τιμές το βράδυ του Σαββάτου 29 Οκτωβρίου, στο Mediterranean Conference Centre, με την παρουσία όλων των πληρωμάτων καθώς και πολλών επισήμων.

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ, BSc σε Computer Studies από το University of Glamorgan και HND από το Πολυτεχνείο της Ουαλίας, καθώς και πτυχίο Οικονομίας και Διοίκησης. Είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας της Γ.Γ. Αθλητισμού και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster του RYA. Εργάζεται ως σύμβουλος επιχειρήσεων.
Previous Post Next Post
0 shares